– För att möta marknadens behov och bättre hantera övergången från den traditionella marknadsföringen till den digitala har vi beslutat att utöka Olofsfors marknadsavdelning, säger Göran Nyberg VD på Olofsfors. Olofsfors fortsätter investera i produktionskapacitet och utveckling för att möta marknadens krav och förväntningar. Företaget växer och expanderar kontinuerligt och med ökadkonkurrens, inte minst inom den digitala världen, gäller det att hänga med utvecklingen.
Olofsfors produktväljare lanseras under hösten
Under hösten planeras konfiguratorn vara klar, det digitala verktyg som skall hjälpa kunder och återförsäljare att hitta rätt band oavsett tid på dygnet eller var man än befinner sig i välden.
– Det är en webblösning som ska fungera som en ”digital band-rådgivare”. Kunderna fyller i uppgifter om maskin, däckdimension, terräng och marktyp och får utifrån dessa förutsättningar upp förslag på rätt band för rätt ändamål berättar Maria. Kombinationen av bra digitala verktyg och personlig service till kunderna skall göra Olofsfors till en ännu starkare och mer konkurrenskraftg aktör på marknaden avslutar Maria.